کد خبر: ۶۳۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 22 July 2018

 

«44 هزار و 238 مورد از تماسهايي که با مرکز فوريت هاي پزشکي صورت گرفته است مزاحمي و جعلي بوده است که 8هزار ماموريت را باعث شده است». 

 

به گزارش تابناک هرمزگان،با مطرح کردن اين موضوع خطاب به برخی افراد که مبادرت به ایجاد مزاحمت ميکنند بدانند:گاهی نجات جان انسانی به ثانيه ها بستگی دارد ،آن را هدر ندهيد، مراقب باشيد با تفريح های مخرب خود جان انسانی به خطر نياندازيد.

نوروزيان گفت:130 هزار و 262 تماس تلفني  در سه ماهه نخست سال جاری با اورژانس 115 استان ثبت شده است که از اين ميزان تماس ثبت شده 44 هزار و 238 مورد از اين تماسها مزاحم تلفنی بوده است. وی اظهار داشت: اين مزاحمت ها منجر به 8 هزار و 367 بار اعزام بی مورد آمبولانس و تکنسين های اورژانس شده است ، مدير روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تصريح کرد:300 تماس تلفنی روزانه با انواع خطوط تلفن به اتاق فرمان و فوريتهای پزشکی بندرعباس توسط دو جوان بيکار و معتاد صورت می پذیرد.

نوروزيان بيان داشت:کاش افراد مزاحم قبل از ايجاد مزاحمت يک لحظه خودشان را به جای فرد مصدوم و خانواده وی بگذارند ، که به علت مزاحمت ديگران ، کادر درمانی به ماموريت دروغين رفتند و ماموران اورژانس نمی توانند به موقع بر بالين بيمار او قرار بگيرند، و جان بيمارشان به خطر افتاده است. لازم به ذکر است بر اساس قانون کيفری مرتکب جرم مزاحمت تلفنی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات در صورت شکايت شاکی، حبس از يک تا شش ماه خواهد بود که بر مبناي موضوع ماده641قانون مجازات اسلامی است و در صورت گذشت شاکی تعقيب کيفری و اجرایی مجازات متوقف نخواهد شد، به دليل اينکه اين جرم از جرايم عمومی است و ماده 727 قانون مجازات اسلامی اين جرم را در اعداد جرايم قابل گذشت احصا نکرده است.  منظور از مقررات خاص که در ماده اشاره شده است ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تأسيس شرکت مخابرات است که مقرر مي‌دارد:«هر کس وسيله مخابراتی در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگری قرار دهد يا با عمد و سوء نيت ارتباط ديگری را مختل کند برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت يک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌های مربوطه خواهد بود.

 

وي ضمن مطرح کردن اين موضوع خطاب به برخی افراد که اقدام به اين کار می کنند عنوان کرد:گاهی نجات جان انسانی به ثانيه ها بستگی دارد ، آنرا هدر ندهيد، مراقب باشيد با تفريح های مرگبارجان انسانی به خطر نياندازيد.

نوروزيان گفت:130 هزار و 262 تماس تلفني  در سه ماهه نخست سال جاري با اورژانس 115 استان ثبت شده است که از اين ميزان تماس ثبت شده 44 هزار و 238 مورد از اين تماسها مزاحم تلفني بوده است. وي اظهار داشت: اين مزاحمتها منجر به 8 هزار و 367 بار اعزام بي مورد آمبولانس و تکنسين هاي اورژانس شده است مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي استان هرمزگان تصريح کرد:300 تماس تلفني روزانه با انواع خطوط تلفن به اتاق فرمان و فوريتهاي پزشکي بندرعباس توسط دو جوان بيکار و معتاد. نوروزيان بيان داشت:کاش افراد مزاحم قبل از ايجاد مزاحمت يک لحظه خودشان را جاي فرد مصدوم و خانواده وي بگذارند که به علت مزاحمت ديگران، کادر درماني به ماموريت دروغين رفتند و ماموران اورژانس نمي توانند به موقع بر بالين بيمار او قرار بگيرند، و جان بيمارشان به خطر افتاده است. لازم به ذکر است بر اساس قانون کيفري مرتکب جرم مزاحمت تلفني علاوه بر اجراي مقررات خاص شرکت مخابرات در صورت شکايت شاکي، حبس از يک تا شش ماه خواهد بود که بر مبناي موضوع ماده641قانون مجازات اسلامي است و در صورت گذشت شاکي تعقيب کيفري و اجراي مجازات متوقف نخواهد شد، به دليل اينکه اين جرم از جرايم عمومي است و ماده 727 قانون مجازات اسلامي اين جرم را در اعداد جرايم قابل گذشت احصا نکرده است.  منظور از مقررات خاص که در ماده اشاره شده است ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تأسيس شرکت مخابرات است که مقرر مي‌دارد:«هر کس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد يا با عمد و سوءنيت ارتباط ديگري را مختل کند براي بار اول پس از کشف، ارتباط تلفني او به مدت يک هفته همراه با اخطار کتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌هاي مربوطه خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/محمدرضا قنبرپور-ندای هرمزگان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار